Aktuality

Sledujte aktuality za světa Kovárny VIVA.

Filtruj:
  • Vše
  • Společnost
  • Personální
  • Podporujeme

Hravý reklamní spot může vzniknout i v nečekaném prostředí

30. 09. 2021

I výrobní hala průmyslové kovárny může být inspirací pro filmovou nebo reklamní tvorbu. To potvrdily zlínské animátorky Zuzana Oharek Bahulová a Mirka Bittnerová, které vytvořily krátký spot pro Kovárnu VIVA, kde do hlavních rolí obsadily její výrobky. Rytmickou hudbu komponoval na míru Prokop Holoubek z kapely Midi Lidi, námět snímku vytvořil Čestmír Vančura, spolumajitel Kovárny VIVA....více 

Animace má ve zlínských ateliérech dlouhou tradici. A Kovárna VIVA patří ke stálým podporovatelům zlínské filmové tvorby, byla také generálním partnerem 61. Zlín Film Festivalu. Propojení industriální firmy s animovanou tvorbou tedy mohlo překvapit jen nezasvěcené. Výsledkem je nevšední animovaný spot Kovárny VIVA, který vznikl právě pro prezentaci kovárny na zlínském filmovém festivalu.

„Při procházení výrobní halou Kovárny VIVA nás provázel spoluzakladatel Čestmír Vančura a obchodní ředitel Zbyněk Rozsypal a společně jsme vybírali pro animaci vhodné výrobky,“ uvedly Zuzana Oharek Bahulová a Mirka Bitterová. „Zaměstnanci, a vlastně i my, jsme byli překvapení tím, jak zajímavě se průmyslové díly dají využít, jak se s nimi dá kouzlit a k čemu všemu mohou posloužit,“dodaly.

Tvůrkyním, absolventkám Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, se podařilo vdechnout život kovovým objektům – výkovkům, které jsou výsledkem výrobního procesu kovárny. Ty ve spotu proměnily v létající rakety a komety ve vesmíru. A na vesmírný prach použily odpad, jenž vzniká při obrábění výrobkůna CNC strojích.

Snímek byl vytvořen na multiplánu. Skleněné vrstvy jsou řazeny nad sebou a nad nimi je ukotven fotoaparát. Ten snímá obrázek po obrázku. Pro tento spot bylo vytvořeno 1675 obrázků, které jsou řazeny za sebou a dávají tak život novému magickému prostředí, které podporuje dětskou fantazii,“ popisuje proces tvorbyZuzka Bahulová, která současně i festivalovou dramaturgyní, v jejíž gesci je právě výběr krátké animované tvorby.

Spot se vyznačuje výraznou barevností, fantazií a rytmičností kovových efektů v hudbě. Tyto prvky napomohou upoutat při projekcích dětského diváka, pro kterého by firma zabývající se kovovýrobou byla jinak těžko uchopitelná.

Firmy se bohužel často zdráhají oslovit mladé výtvarníky a animátory pro jiný, než tradiční způsob své propagace. Uznávám, žepočáteční představení produktu firmy výtvarníkům může být náročnější. Potřebují dobře porozumět výrobkům a jejich funkci, aby je dovedli co nejlépe odprezentovat. Tato investice a vzájemná důvěra se ale může vrátit právě třeba v podobě unikátního spotu, který díky animované řeči ukáže jejich práci, nebo produkt v plné kráse,“ podotkla Markéta Pášmová, umělecká ředitelka ZFF.

-----------------

Zuzana Oharek Bahulová je česká designérka, která v současnosti pracuje pro Centrum výzkumu obouvání na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Doktorát získala z animované tvorby a v rámci studií absolvovala několik prestižních zahraničních pobytů, jedna z nich na CalArts v USA, kterou založil Walt Disney. Její projekty získaly prestižní designové ocenění jako jsou RedDot, German Innovation Awards a GlobalFootwearAwards. Proslavila se jako designérka německých a jamajských národních reprezentačních dresů pro olympijské hry a také byla vybrána mezi 100 MarshallMemorialFellowship 2021AspenSeminarforYoungEuropeanLeaders 2021.

 

 

 

8. ročník motivační výzvy „Kilo za kilo“ vynesl 6600 korun pro děti z domova na Lazech

25. 06. 2021

Když jsme v únoru odstartovali další ročník charitativního hubnutí, bylo nám jasné, že to ani letos nebude vůbec snadné. Už podruhé totiž tuto oblíbenou akci ovlivnil koronavirus. Mnozí tak s kily bojovali na home office, byla zavřená fitka a také nám tentokrát chyběla podpora výživové poradkyně....více 

Přesto všechno se do výzvy zapojilo 25 odhodlaných účastníků, kterým se během tří měsíců podařilo zhubnout celkem 66 kg. Vítěz tohoto ročníku dokázal shodit pěkných 7 kg.

Výsledek s ohledem na okolnosti není vůbec špatný! Po dosazení čísel do naší známé rovnice „Kilo za kilo“ jsme na dárkový šek pro děti z Dětského domova, Mateřské školy, Základní školy a Praktické školy Zlín na Lazech, mohli vepsat částku 6600 Kč. Věnované peníze poslouží dětem k částečné úhradě atletického soustředění ve Velkých Karlovicích a dalších prázdninových aktivit.

Všem účastníkům výzvy patří za jejich snahu a odhodlání velké poděkování!

Pozvánka na řádnou valnou hromadu společnosti

05. 05. 2021

Představenstvo společnosti Kovárna VIVA a.s. svolává řádnou valnou hromadu této společnosti na den 9.6.2021 od 11.00 hod...více 

Řádná valná hromada se uskuteční v sídle společnosti, na adrese Zlín, Vavrečkova 5333, PSČ: 760 01 v místnosti č. 304.

Valná hromada společnosti Kovárna Viva a.s. 9.6.2021

I přes mírný pokles zůstává Kovárna VIVA největší zápustkovou kovárnou v ČR

10. 03. 2021

Kovárna VIVA zveřejnila v těchto dnech své hospodářské výsledky za rok 2020. Utržila celkem 1 409 milionu korun, což je o 13 % méně než v předchozím roce. S produkcí přesahující 22 tisíc tun si ale stále udržuje pozici největší zápustkové kovárny v České republice. Pro rok 2021 plánuje mírný růst i masivní investice a příjem nových zaměstnanců....více 

Rok 2020 nebyl pro mnohé průmyslové podniky tím nejlepším. Produkce citelně klesala kvůli pandemii koronaviru i ekonomickému útlumu. I v této situaci si však zlínská Kovárna VIVA udržela své hospodářské výsledky a finanční stabilitu na dobré úrovni. „Významný pokles poptávky jsme zaznamenali v prvním pololetí. Naopak koncem roku již registrujeme její mírné oživení,“ uvedl František Červenka, předseda představenstva a výkonný ředitel kovárny. „Pokles tržeb tak byl ve srovnání s dalšími firmami v oboru jen mírný,“ dodal.

 

Vyjádřeno v číslech – tržby byly o 13 % nižší než v roce 2019 a dosáhly výše 1,409 miliardy korun. Ani přes tento pokles ale Kovárna VIVA nepolevila v investicích. Do modernizace výrobních procesů zejména v oblastech obchodu, údržby, nástrojárny a interní logistiky bylo vloženo 114 milionů Kč. Na rok 2021 jsou v plánu další investice do obnovy a modernizace kovacích linek a do produktivity výroby v objemu 103 milionu korun. „Díky oživení poptávky u našich zákazníků předpokládáme v tomto roce mírný růst tržeb,“ doplnil František Červenka.

 

Kovárna se také dlouhodobě potýká s nedostatkem pracovníků. Aktuálně hledá kováře, obsluhu CNC strojů a další výrobní profese. Volné pozice i pestrou nabídku zaměstnaneckých benefitů zveřejňuje na https://www.viva.cz/kariera/volne-pozice.

Tento web používá cookies za účelem optimalizace efektivního poskytování služeb. Pokud své nastavení cookies nezměníte, chápeme to jako souhlas s jejich užíváním. Další informace